pondělí 11. července 2011

Polní den 2011 z 1650 m.n.m.

OE/OL1P
JN77LC
144MHz

Cestou na výlet do Julských Alp ve Slovinsku jsme chtěli s Mirkem OK2VZE vynosit vše potřebné k závodění na kopec Prisojnik do výšky 2547 m.n.m. Ze sedla Vršič ve výšce 1600 metrů dostupného autem by to neměl být pro nás až takový problém.

Vyrážíme v pátek s menším zpožděním kolem 22 hodiny. Předpověď počasí ve Slovinsku je příznivá, přesto se v sobotu ráno vidíme, že počasí na pobyt v dva a půl tisíci metrech asi nebude nejpříznivější a tak jsme museli naše rozhodnutí přehodnotit. Rozhodli jsem se pro menší kopec v pohoří Stubalpe ještě v Rakousku.
Krásná cesta autem až do sedla Altes Almhaus asi 50 m pod kopec. Obhlížíme okolí a rozhodujeme se pro toto QTH. GPS ukazuje, že jsme v lokatoru JN77LC. S "plnou polní" vyrážíme nahoru a za půl hodinky jsme QRV s 20W do 7elementové anteny DK7ZB na malém stožárku asi 5 metrů nad zemí.
Do začátku závodu zvývá ještě něajká ta hodinka, takže máme čas na oběd dole v horské chatě. Wiennerschnitzel mit kartoffelsalat und Größe bier přišlo vchuť.

Počasí nám přeje. Pouze vítr je trochu silnější než bychom si přáli, ta ale do těchto výšek patří. Při představě co bychom zažívali na Prisojniku o skoro 1000 metrů výš, jsme rádi, že jsme tady.
Závod začíná a děláme první spojení. Šetříme akumulátory a hlavně hledáme. Dovoláváme se, ale stanicím dělá problém naši neobvyklou značku pochopit. Ostatně tento problém máme vždy, jako například vloni, když jsme se polňáku zúčastnily z Černé Hory jako 4O/OK6TW a 4O/OK2VZE.
I Když FT-817 není zrovna nejodolnější rádio do závodů, tak nemáme problém s rušením, na pásmu je relativní klid.
Do večera máme v papírovém deníku přes 80 QSO. Anténu točíme do OK a vítr ji zase obrací na jihovýchod. V noci spíme. Ráno kolem páté pokračujeme. Napětí na akumulátoru klesá už k 8 voltům, a proto startujeme mini elektrocentrálu a dobíjíme první akumulátor. Po pár vteřinách se zakouřilo ze spínaného zdroje a hrozilo předčasné ukončení závodu. Naštěstí jsme v zásobách objevili malý zdroj, který dal asi 500mA a tak jsme mohli aspoň zčásti dobít akumulátor, který pak vydržel skoro do konce kontestu.

Celkový výsledek 152 QSO a 46033 bodů, průměr 303 km/QSO, což na QRP lehkou expedici je pěkné. Zkusili jsme si provoz v hlavním závodě zase odněkud jinud. Není špatné být trochu stranou od Big Gun stanic, kterých v OK už je celkem hodně. Děkujeme všem za spojení a těšíme se na další.